Böcker

Böcker

tisdag 2 september 2014

Augustisammanfattning


Det känns som att augusti gick väldigt snabbt den här gången, jag förstår inte riktigt var en hel månad har tagit vägen. Det började dock bra med att Lauren Beukes nya bok Broken Monsters hittade hem till min bokhylla. Dessutom passade jag på att flytta om i hyllorna samtidigt som jag lyssnade på Bea Uusmas mycket trevliga sommarprogram. Det kan verkligen rekommenderas för alla som liksom jag älskade hennes bok Expeditionen – Min kärlekshistoria (och det gör väl alla, eller hur?).

Månadens bästa bok, utan konkurrens, var The Resurrectionist som var precis lika bra och fylld med lösa kroppsdelar som jag hade hoppats på. Annat var mer av en besvikelse, som den så hypade We were liars. Jag har dock läst fler böcker som jag bara inte kommit mig för att blogga om ännu. Förhoppningsvis hinner jag beta av dem snart.

I övrigt blev augusti både avslut och avstamp, så tillvida som att jag summerat sommaren, både ifråga om läsning och annat, och börjat peppa inför hösten med alla intressanta böcker som kommer då. Hösten betyder också nya säsonger av diverse tv-serier, vilket fått mig att fundera över om Hellblazer kommer att fungera i det formatet. Snart får vi veta det! Dessutom har jag bestämt mig för att hänga på tre-på-tre-utmaningen i år också, återigen med temat Ond bråd död.

Och nu är det september, denna trevliga månad som åtminstone så här i början visat sig från sin allra bästa sida. De lagom svala och klara morgnarna de senaste dagarna känns otroligt uppfriskande jämfört med dödshettan som höll i sig ända in i augusti. På bokfronten är september som bekant den stora bokmässomånaden, dock kommer jag inte att åka på den i år heller. Det finns helt enkelt inte plats i kalendern. Men det kommer garanterat att hända andra intressanta saker – vi får se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar